Var i Amsterdam

Gott folk. Det har blivit var i Amsterdam. Solen skiner (naja, inte just nu kanske, men ni skulle ha varit har igar! Ojoj, sager jag bara!), faglarna kvittrar och krokusar trangs med paskliljor i parker och rabatter. Sedan drygt en vecka tillbaka finns det uteserveringar till hoger och vanster (forvisso ar de ganska tomma an sa lange, men bara att de finns dar kanns lovande). Fantastiskt, sager Matilda och jublar!

Idag ar dagen mellan Babylon Circus (ompa!) och Tanya Stephens. Energi! Babylon Circus var en positiv overraskning, och jag kan inte tanka mig annat an att Tanya kommer att motsvara forvantningarna. Marie och Malin brukar alltid se till att Melkweg svanger, och min jobbarkompis Abdelicious brukar inte vara otrevlig direkt.

Ja, som ni marker ar humoret pa topp. Det enda som ar trakigt ar att Kristina flyttar till Helsingfors imorgon.

Kristina
Igar avskedsfikade vi pa tartcafeet i De Pijp, en av mina favoritstadsdelar. Koffie verkeerd och:

Kristinas tarta
Kristinas tarta

Min tarta
min tarta. Mmm. Vi tankte ut tartbuffe maste vara en briljant affarside. Man kan ta mycket betalt, men samtidigt sa ar det ytterst fa som klarar av att ata sarksilt mycket tarta. Great! Kanske ar det vad jag sak satsa pa i host?

Jo, ni forstar, den dar hosten ligger ocksa och skaver nagonstans i bakhuvudet.  Ar det dags att borja plugga?  Vad, i sa fall? Och var? Det vore kul att resa, men har jag rad med det? Finns det nagon som skulle
kunna och vilja folja med? Eller ska jag kanske stanna hemma i Sverige och jobba nagonstans, kanske i Goteborg? Eller ska ajg stanan har i Amsterdam, dar allt faktiskt ar jattebra?

Hm. Sommaren blir i Sverige i alla fall. Om jag har tur, sa kommer Kate och halsar pa. Hon ska bygga en kanot, sager hon. Forst tankte hon paddla till Island, men jag tror att jag pratat henne ur det nu...

Kommentarer
Postat av: Moritz

Kan inte du paddla till Malmö?

2007-03-09 @ 17:31:47
Postat av: Anonym

förresten har det blivit vår i Malmö också! det märks på att det ösregnar istället för ös-snöar!

2007-03-09 @ 17:33:33
Postat av: camila

Du skulle sett Patrik på Steinbrenner&Nybergs tårtbuffé. Han fick igen sina pengar dubbelt upp! :)

Postat av: Matilda

Moritz: Nej, jag ar alldeles for klen... Men vi far se vad maj har att erbjuda i form av cykelsemester (ehh). Hoppas det varken osregnar eller ossnoar da.

Camila: Haha, det maste ha varit en syn! Kan tanka mig att Steinbrenner&Nyberg har en grym buffe f.o.

2007-03-10 @ 19:37:48
URL: http://syoamsterdam.blogg.se
Postat av: tinatoon

Tja, jag har just börjat läsa din blogg med anledning av att jag är på väg till Amsterdam. Men du är på väg därifrån, eller? Byta jobb har jag i alla fall förstått att du ska göra... Blogga lite om framtiden nu medan jag läser ikapp dina månader i Amsterdam! ;)

2007-03-17 @ 10:43:14
Postat av: tinatoon

Tja, jag har just börjat läsa din blogg med anledning av att jag är på väg till Amsterdam. Men du är på väg därifrån, eller? Byta jobb har jag i alla fall förstått att du ska göra... Blogga lite om framtiden nu medan jag läser ikapp dina månader i Amsterdam! ;)

2007-03-17 @ 10:43:41
Postat av: tinatoon

Åh det är så coooooooooolt med dubbla kommentarer, NOT! :S

2007-03-17 @ 10:44:27
Postat av: Matilda

tinatoon: Tjena! Vad ska du gora har? Nar flyttar du? Hehe. Det har ar rena rama svensktillhallet! Framtiden, yes, ska se om jag kan fa till nagot om det, kan bli svart da jag sjalv ar osaker... ;)

2007-03-20 @ 08:55:25
URL: http://syoamsterdam.blogg.se
Postat av: annika

hej, jag heter annika och vill jätte gärna börja plugga i amsterdam men har ingen aning om hur jag ansöker osv... har du några tips? Vet något nummer eller sida jag kan komma i kontakt med?
Tacksam för svar.
MVH
Annika

2007-10-08 @ 11:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback