Framtiden

Signaturen tinatoon ville att jag skulle blogga om framtiden. Det ar inte det allra lattaste uppdraget man kan tanka sig, eftersom jag inte riktigt vet...

Vad som ar sakert ar i alla fall att:
  1. Mitt kontrakt pa Hard Rock gar ut den 30 april. Chefer pa alla nivaer sager att jag kan fa forlangt om jag vill.
  2. Jag kan inte bo kvar i kollektivet efter samma datum som jobbkontraktet loper ut, eftersom tjejen som vanligtvis bor i mitt rum kommer tillbaka efter stt utbytesar i Italien.
Jag vill inte fortsatta pa jobbet eftersom det antagligen skulle leda till att jag blev kvar for alltid, nagot jag inte ar sarskilt sugen pa, och for att var nye chef har utokat vara arbetsuppgifter, men inte tiden, vilket leder till mero ch mer stress. Dessutom ar sommaren i antagande, och det innebar hogsasong och annu mer att gora. Kalla mig lat eller vad ni vill, men jag tanker inte tillbringa sommaren i ett svettigt kok pa nagra fa kvadratmeter.

Sa tanken ar att jag aker till Sverige nagon gang mellan den 28 april och 3 maj. Helst hoppas jag pa det tidigare datumet, som skulle innebara Valborg i Uppsala. Borndomens valborgsmassoeldar och korsanger i all ara, likasa ataliga timmars vantar pa Chalmerskortegen, den mangariga traditionen med squashplattar pa Den Lilla Tavernan och natter i Vasaparken, inget slar forsranning, sillunch utomhus och champagnegalopp! Jag vet tyvarr inte riktigt om det ar mojligt an, eftersom cheferna har sitt att saga till om...

Maj manad ar relativt tomt blad an sa lange. En sedan lange planerad tagluff finns fortfarande i atanke, men inget ar bestamt. Det ar upp till min kare
van och vapendragare fran Krokstrands morka skogar. Om det blir av, sa kan ni rakna med att diverse lander i Ost- och Sydeuropa far utsta visiter.

Om det inte skulle bli nagon tagluff sa ar det, om mojligt, annu luddigare. Jag vill halsa pa Amanda och Astrid innan de flyttar fran London. Karlstad ar vart ett besok och Malmo bor goras osakert. En tur till Lulea vore pa sin plats, likasa Fagersta, Stockholm och Oslo. Givetvis far vi inte glomma bort allt det andra - jag har en systerson som jag knappt har sett, jag saknar vannerna hemifran sa det gor ont och vad hande med alla helger i Goteborg, alla spelningar och all galenskap? Jag ska nog kunna roa mig pa basta satt...

Sa kommer juni, och det innebar sommarjobb. For tredje aret i rad vantar mitt gamla kassajobb i Kungshamn. Atta veckors jobb, men ocksa sol & bad, utekvallar, grillning, kortspel, batturer och allt annat som gor somrarna till mina. Varldens basta festival far icke forglommas. Creds till den fantastiske producenten som bokat Volodja, Martin Nurmi, Rafven, Stefan Sundstrom, Sanna Carlstedt, Kolportorerna, Emilj Jensen, Maud Lindstrom, Kaja, Kapten Rod och Kultiration! Fjorden kommer att gunga i ar igen! Mitt schema brukar tyvarr inte tillata fler festivaler, annars hade ni latt kunna rakna med att se mig lite varstans i sommar.

Sa. Till det som kanske ar viktigast, fragetecknen som ska ratas ut, namligen - hosten 2007. Ett ar sakert. Jag kommer soka GU:s tyskkurs i Innsbruck och UU:s i Freiburg. Jag kommer aven att soka diverse olika svensk-, lingvistik-, och allmanna sprakkurser, kanske nordiska sprak, i atminstone Goteborg och Uppsala. Om jag kommer mig for att skriva textprover sa kan en del skrivarkurser pa folkhogskolor runt om i Svea rike rakna med neddimpande brev om nagon manad. Samtidigt finns alltid baktankarna pa anant. Amsterdam har inte varit tokigt alls och det ar synd att ge upp nagot man gillar, kanske har Oslo nagot att erbjuda anda, eller hur skulle det vara att jobba i Goteborg ett tag? Om jag har rad och hittar nagot lampligt resesallskap kanske den dar resan till Indien, som jag tankt pa sa lange, kan bli av. Vi far se vilken vagskal som vager tyngst till slut. For ett ar sedan hade jag aldrig trott att jag skulle till Amsterdam, sa allt kan bevisligen andras...

Sa jag forresten att det hade blivit var? Haha! Igar foll snon tat och idag haglar det sa det star harliga till!

image47

Kommentarer
Postat av: Mamma Anita

Den där trogne vapendragaren kände vi inte igen....Är det han som brukar sova över i den sköna bäddsoffan, äta frukost och diskutera diverse intressanta ämnen med oss gamlingar?

2007-03-20 @ 20:17:51
Postat av: Mamma Anita

Den där trogne vapendragaren kände vi inte igen....Är det han som brukar sova över i den sköna bäddsoffan, äta frukost och diskutera diverse intressanta ämnen med oss gamlingar?

2007-03-20 @ 20:17:58
Postat av: moritz

jag är rätt på indien måste jag säga..

2007-03-21 @ 13:43:42
Postat av: Matilda

Mamma: Dar slog du huvudet pa spiken!

Moritz: Gott mos (HAHA, minns du nar Bjorn sa det?)! Ska vi jobba jarnet och bli rika i sommar?

Postat av: camila

det låter ju ändå hyfsat genomtänkt tycker jag. mer genomtänkta än mina planer i vilket fall. lycka till, jag tror du hinner se världen var du än är!
apropå akvarieföreningen var hela min klass med i sjuan, vi var åtta stycken i åttan och tillslut hoppade jag också av på grund av osämja angående yngel. jag är kanske nördigare än jag tror, men det var kanske det enda fina med sommarhemmet. vi hade sex akvarier, varav ett enbart med malawifiskar. det var rätt coolt då. minns att vi sparade intensivt för att ha råd med akvarie, både jag och min bästis, men vi gav båda upp och köpte jeans istället till våra föräldrars lycka. :)

2007-03-21 @ 17:56:51
URL: http://camila.blogg.se
Postat av: Joel

Jävlar Matilda! Det var på tiden med en liten rapport om tankarna kring din framtid!
Nu ska vi se vad det är på den där listan vi ska stryka direkt... Valborg i Uppsala låter till att börja med ovärt. Tänk på hur ledssen du var för att du missade den med oss förra året!
När du fått brevet måste vi ha en diskussion över msn om den där tågluffen.
Jobb i Gbg i höst! Låter bra! Vi kan flytta ihop och knega, spela dataspel om nätterna och festa omdömmet av oss!

2007-03-21 @ 18:43:05
URL: http://www.krokstrand.se/gloggs/
Postat av: Matilda

Camila: Wow! Det var inte tokigt! Min nordigaste sak ar att jag under flera ars tid tog ut satsdelar ut meningar nar jag hade trakigt. Nu har jag glomt allt vad grammatik heter...

Joel: Visst var jag ledsen over att missa Valborg med er forra aret, men Uppsala var GRYMT och festerna i Torslanda otaliga, sa jag tror att prioriteringen var ratt...

Brevet har fortfarande inte kommit. Istallet har jag fatt ett brev fran farmor. Hon skriver: "Forra veckan fyllde Gud 70 ar och han skulle ha oppet hus men darav blev inget av for han fick influensa. Nu har han krattat pa igen." Jag vet inte vad jag ska saga. Jag trodde att Gud var aldre an sa. Och att han skulle ha oppet hus, det hade jag da ingen aning om. Jag alskar hennes sprak i alla fall!

Bade tagluff och Goteborg bor diskuteras ingaende nagon natt, kanske kan vi Skype:a och ha en distansfest dar omdomet forsvinner (i alla fall ditt, sa du lovar att tagluffen blir av och sa vidare).

2007-03-23 @ 15:35:33
URL: http://syoamsterdam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback