Mer besok och vikten av EU

Okej, jag vet. SyoGuiden ar politiskt obunden och sa vidare, men ibland blir jag bara sa upprord av hur det ser ut i varlden. Just idag ar anledningen after work med nagra av polare. Jag tycker mig kanna dem ganska val, men anda finns det sa mycket mer hos dem.

Dagens stora diskussion rorde hur det ar att komma till ett nytt land och inte kanna nagon, samtidigt som man vet att ens familj har lagt storre delen av sina inkomster pa att du ska kunna flytta. Lagg till att du inte far tillstand att varken arbeta eller uppehalla dig i landet. Vad gor man? Ett alternativ ar tydligen att aka ut till fororten och fraga forsta basta "hej, jag har precis kommit till landet, kan du hjalpa mig?", bli tillsammans med en miljonarsdotter och tillika sektmedlem eller skaffa falskt pass. Gang pa gang slar det mig vilken tur jag har som ar fodd svensk och numera aven EU-medborgare. Idag har det slagit mig att det inte ar jag som har tur som bor inom EU, utan alla andra som har otur. Fuck that shit!

Nog om det. Man behover inte aka till Amsterdam for att lagga marke till sadant, och det ar val Amsterdam ni vill lasa om?

Jag har i alla fall fortsatt att fa besok. Sweet Liselotte var har onsdag-sondag. Jag inledde med att jobba over, nagot som blev norm under merparten av dagarna da hon var har. Hon hann med lite sighseeing pa dagarna, och pa kvallarna drallde vi runt lite. Vi var i Red Light, pa en coffee shop, nagra olika barer och nagra klubbar. Vi hann fira min 20-arsdag tillsammans med en del av mina vanner, och for alla indiefreaks sa rekommenderar jag att kolla upp
Club Rascal om ni besoker stan. Aven Oh No!, min gamla flatmate's klubb, bor givetvis spanas in. Jag var glad over besoket i alla fall, och fodelsedagen var jatterolig.

Redan innan Liselotte hade akt, som ka kom mamma och Olof hit. Jag har lyckats fa ledigt och vi tittade pa nagra av Amsterdams "masten" - Van Gogh-museet, RIjksmuseum m bl Rembrandt och Albert Cuypmarkt. Den sistnamnda ar helt klart min favorit. Det ar en marknad med mycket skit, men ocksa gronsaker, godis, notter, kryddor och allt annat mojligt och omojligt! Det ar helt klart ett must see har!

Forresten sa haller jag pa att bli sjuk. Jippie!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhnej jag har missat din födelsedag. Förlåt!!
Och grattis i efterskott!! :):)
puss & kram

2007-02-22 @ 21:51:56
Postat av: Marie

Haha! Ovanstaende vagar inte ens ge sig till kanna!

Postat av: Matilda

Antagligen mitt mest forvirrande inlagg hittills, ajg skyller pa mitt sjuka tillstand! Det kan tillaggas att jag fortfarande ar sjuk, men latsas inte om det och jobbar anda. Dumt!

I alla fall, TACK anonym! Och Marie, semlorna vantar i frysen! Besoken slutar pa tisdag, sa nagon dag efter det nar vi bada mar bra?

2007-02-24 @ 20:43:16
URL: http://syoamsterdam.blogg.se
Postat av: Anita

Det var en fantastisk upplevelse att komma till Amsterdam och vi hade en kunnig guide som tog oss runt. Vi langtar redan tillbaka! Tack Matilda!
Kram fran Mamma & Olof

2007-03-01 @ 17:31:52
Postat av: vbgip uyhvwxak

hijrusvz zihqwj bwzer gcfop iocarke wuavfhy hpndegboq

2007-04-10 @ 08:15:04
URL: http://www.nhgesp.xwphg.com
Postat av: king size two single beds

Cool site. Thank you:-)



















Postat av: king size two single beds

Cool site. Thank you:-)




















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback