Flyttlass

Den här veckan har Marie flyttat, och det var en typisk Amsterdam-flyttning! Flyttfirmor kan slänga sig i väggen, det är såhär det ska gå till!

Flytt
Vi gick i karavan med cyklarna. Den röda stolen som syns i bakgrunden hittade vi på gatan när vi var på väg till den nya lägenheten.

Grattis till lagenheten, Marie
På plats! Vi skålade in det nya hemmet med te (och Tobbe åt av grannarnas kött-mat).

Rosebubbel
...för att sedan gå över till rosébubbel!

IKEA
Ett par dagar senare åkte Marie och jag till IKEA for att införskaffa diverse förnodigheter. Marie köpte möbler och jag massa saker jag inte behövde. Snackers från Göteborgs Kex var dock efterlängtade! De verkar inte veta hur man gör salta kex utomlands.

På vägen därifran var vi överlastade och kände oss helt misshandlade! Resan hem var helt klart en historia för sig. Vi tog med oss vagnen till metrostationen,

Bullewijk
Bullewijk, men sedan släpptes helvetet lös. Varsin stor IKEA-kasse och ett antal lösa kollin var för mycket för oss, men några snälla medpassagerare var hjälpsamma och till slut kom vi fram till Maries station. Trodde vi. Den låg uppenparligen på ett helt annat ställe än vi hade trott, så vi fick krångla oss in i en spårvagn istallet. Föraren körde som en biltjuv och vi var så nervösa över hur vi skulle kunna komma av vagnen, att vi gick av en hållplats för tidigt. Vi hade aldrig varit där innan och visste inte hur långt det var hem till Marie. Vi var trötta och uppgivna och kom till slut överens om att ta en taxi. Vi diskuterade pris och väg med chauffören, som enligt oss körde åt helt fel håll. Det visade sig att han såklart visste vad han gjorde, och bara ett par minuter därefter var vi framme! Vi tackade vår lyckas stjärna att vi inte hade börjat gå, eftersom vi hade slutat i fel ände av stan i så fall. Istället kunde vi lugnt sitta ner för att dricka te och äta nyinhandlade kanelgifflar och Polly med redan utgånget datum.

Marie skruvar
Givetvis spenderade vi en del tid på att våldföra oss på möblerna! Till slut blev det riktigt bra och lägenheten är kanonfin! Den enda egenheten är att duschen och tvättmaskinen står i trappuppgången, men efter vad vi har sett här så är det ingenting!

Kommentarer
Postat av: Camila

Va? Vad är svart?

Postat av: Emma

haha. kul att t, m och m ser ut som tre olyckliga fyraåringar på rad som inte får äta tårta på andra bilden.

fy f*n vilket äventyr ni är på ändå. jag är sjukligt avundsjukt. eller som man säger i karlstad; jag är jämnt avundsjuk!

2007-02-01 @ 21:39:32
URL: http://sunshinymontauk.blogspot.com
Postat av: Marie

De hade inte gått ut! Jag såg fel på 01 och 11 så de gick ut i november. När jag har fått upp allt kommer bilder på den färdiga lägenheten!

2007-02-01 @ 22:58:55
URL: http://biterikudden.blogspot.com
Postat av: Marie

Och förresten såg ju Tobbes byxor inte alls dumma ut på mig. ;)

2007-02-01 @ 23:00:18
URL: http://biterikudden.blogspot.com
Postat av: Moritz

Jag köpte dator idag. Min blogg är up and running igen. Jag flyttade inte med cykel, thank god. Jag hejar på Polly med utgånget datum, szs något att bita i.

Jag saknar dig, puss

2007-02-07 @ 21:42:58
URL: http://bluxa.blogspot.com
Postat av: Matilda

Camila: Inte svart, svårt!

Emma: jag vet, haha, tyvarr ar det inte akta utan fejk! Egentligen tror jag att alla var ganska glada...

Emma igen: Naaa. Var inte avundsjuk! Karlstad har sakert sina ljuspunkter (?)!

Marie: Hmpf. I sa fall ar Polly inte alls lika mjuka som jag mindes dem...

Igen: Yes, de var riktigt snygga!

Moritz: Nice! Sag att du fanns pa Skype nu ocksa, det gillas skarpt! Pusspusspuss

2007-02-08 @ 11:27:06
URL: http://syoamsterdam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback