Zandvoort aan Zee

Dagar som denna ska man inte stanna i Amsterdam. Da ska man ta taget till Zandvoort for att andas havsluft ovh dricka kaffe pa stranden.

image53
"Sa skimrande var aldrig havet"

image54
...fast kallt var det!

image55
Jag blev bade blot och sandig av promenaden i havsbrynet.

image56
Vem kunde tro att Holland har bade hotellkomplex och oandliga sanddyner?

image57
Har kan vi snacka farsk fisk. Fiskbilen i full fart!

Nu ar jag trott, kall och har sand overallt. Men det var det helt klart vart. Arets forsta kanna-pa-vattnet, minnen, skratt och att se solen ga ned i horisonten (bara att se himlen mota havet var for ovrigt guld vart!). Det var minsann inte fel. Konstigt att jag inte gor det oftare. Jag har bara varit dar en gang innan, i oktober eller november, och da lovade jag mig sjalv att aka dit MINST en gang i manaden. Det hande uppenbarligen inte.


image58

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag var vid havet i Uddevalla idag! Sjukt vackert. har saknat det. Förhoppningsvis kommer jag iväg till havet nån gång i Amsterdam också.

Postat av: Matilda

Havet hemma ar det riktiga havet (ar nog manga som skulle saga emot dar, vad "ar Orust mot horisonten?"). Jag saknar det ocksa.

2007-04-07 @ 10:50:25
URL: http://syoamsterdam.blogg.se
Postat av: Boel

Hej, det låter kul det där, får man fråga hur det kom sig att du flyttade till Amsterdam och hur du gjorde i början ?

2007-04-10 @ 14:49:03
Postat av: Rebecka

Här kikar jag, en halv flygande holländare, in!
Hittade din sida via google, och tycket det är kul att läsa om svenskar som bor i mitt favoritland :)
Hur kom det sig att du flyttade till Amsterdam?
Själv sitter jag med en kall Henieken och tittar ut över Amsterdams kanaler redan nästa vecka...
Ha det fint!
//Rebecka

2007-04-18 @ 01:18:03
URL: http://veronna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback