Min sista vilja

Idag, efter jobbet, gick jag omkring i stan och bara kande. Insop stamningen, aterupplevde minnen och kande hur mycket jag alskar de har sneda husen, kanalerna, cyklarna, solen och manniskorna. Jag kande mig sa vemodig att jag fick aka hem och fa nastan-migran. Det ar ganska patagligt hur psykiskt betingad min migran ar, aven om jag inte alltid forstar anledningen forran langt efterat. Den har gangen lyckdes jag i alla fall varja mig. Tur det.

I alla fall. Att flytta med en maxgrans pa 20 kg innebar att man maste gora sig av med en dek grejer. Darav - testamente!

Jag vill att:
  • JonBoy ska fa min cykel
  • Honza ska overta min dator
  • Marie ska ha mina fyra ljuslyktor samt 53 varmeljus, vart gemensamma lakan/klotterplank som har varit stationerat hos mig de senaste manaderna, hattmajoren, fruktfatet samt all overbliven, men inte for gammal, mat
  • Kollektivet Pinocchio alla mina kryddor, sojan och de fyra disksvampar jag lamnar i kastrullskapet
  • Malin min poncho (slang den om du vill, men jag har hort att du var pa jakt efter regnskydd i hostas. Tyvarr kan jag bara erbjuda en billighetsvariant fran Blokker)
  • Tobbe, i brist pa annat (och for att du kan ha den pa jobbet), vackarklockan som jag snodde med mig fran knarkarfarbrorn som hyrde ut den forra lagenheten till oss
Sa roligt var det. Resten far aka med till Sverige. Apropa det, jag borde packa! Och stada. Och tvatta. Gud vet allt. Men det ar mycket jag borde. Skit samma, for ikvall ar det "see you soon-dinner" med Sabine och Sharon!

image70

Kommentarer
Postat av: Olof

Det ska bli kul att träffa dig snart igen! Amsterdam finns väl kvar för senare besök och då kanske du får igen din gamla cykel och...

2007-04-26 @ 22:48:00
Postat av: Emma

Jag är just nu i Varberg. Åkte från Uddevalla i torsdags kväll. Imorgon (tror jag) åker jag tillbaka till Karlstaden.

Postat av: Matilda

Olof: Jajeman, nu ses vi snart, snart!

Emma: Attans!!

2007-05-01 @ 13:32:43
URL: http://syoamsterdam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback