Min granne bildoktorn

Måndag idag. På torsdag ska mitt kåseri in. Titeln ska vara antingen "Då får jag användning för min gröna bolero" eller "Min granne bildoktorn". Det enda jag har kommit fram till är att jag ska skriva om bildoktorn. Nu har jag suttit och stirrat på ett tomt Word-dokument tillräckligt länge för att tröttna. Det är konstigt att det ska kännas lättare att skriva ngåot här, när kåseriet står och stampar.

Det är i och för sig ingen jätteöverraskning, med tanke på hur kul det helt plötsligt blev att städa när samhällsboken hägrade under gymnasietiden... Jag hade hoppats att jag skulle ha blivit bättre på att koncentrera mig, men det verkar mest ha blivit tvärtom. Jag gissar att det blir rätt sent på onsdag....

Nästa uppgift är popularisering, huuuva.

Allt utom skolan känns i alla fall jättebra just nu. Jag trivs som fisken i vattnet i min lya (trots bristen på gardiner, byrå m.m.) och jag har fått rätt mycket extratider på jobbet, så nu vet jag att i alla fall nästa månad kommer gå runt. Annars innebär mitt fasta schema ett snitt på 7,5 h/vecka, något som inte ens räcker till hyran... Fattig student, ja!?

Jag skyller jobbet för att jag inte pluggar, men jag vet att det är orättvist. Till viss del stämmer det - som när jag blev inringd tre dagar extra förra veckan. Det klart att planeringen spicker då. Men annars är det mest upp till mig själv att avsätta tid, sätta press och se till att producera något.  Blää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback