Studentekonomi

Fattiga studenter har väl alla hört talas om? Det blir så klart lite vad man gör det till, men visst stämmer det att ekonomin ibland är svår att få ihop. Jag är inget bra exempel (eller kanske är jag helt typisk?) och har alldeles för lätt för att impulsshoppa på BodyShop för 400 spänn, boka resor åt höger och vänster (flygbolaget har ställt in min flight till Lyon, förresten, fuck 'em! Excuses-moi Fanny, jag kommer på nästa fest istället!) eller prioritera en utekväll framför tvättställ och middagsmat.

Men jag har mina knep. Som förra veckan, när Maxi sålde vitkål för en krona kilot. 1kr/kg! Fattar ni!? Det är nästan inga pengar alls. Så nu lever jag på vitkålssallad, wokade grönsaker med kålbas, persiljestuvad kål, piroger med linser och kål och så idag; kålsoppa. Jag har uppskattningsvis tre portioner soppa kvar, samt ett halvt kålhuvud. Jag är en aning rädd att jag kommer att föräta mig och aldrig mer vilja se åt något kålliknande efter denna diet. Men billigt är det!

(Om någon har recept på bra kål-mat får den gärna höra av sig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback