Vuxenpoäng

Igår var jag på julbord med jobbet. Det kändes som någon form av bekräftelse när de frågade om jag ville följa med. Jag har aldrig gjort något sådant med några av mina tidigare jobb. Det klart, i den förra Icabutiken hade vi kick off med brännboll, picknick och utgång i början och kräftskiva i slutet av sommaren, men det var bara för att det var så många där som bara jobbade där på just somrarna och att de typ skulle välkomnas och avtackas. Nör jag jobbade på campingen var det aldrig tal om någon form av socialt umgänge över huvud taget, men det kan ha berott på att det var typ tre anställda utöver den familjen som ägde det. På croissanteriet var vi inte heller så många och det var ju nästan alltid öppet, så det hade helt enkelt inte gått att få ihop något. Dessutom var de för snåla. Och på Hard Rock... nej, där var det inte heller något. Fast vi fick varsin flaska champagne i julklapp. Jag hörde av Luis att de skulle ha personalfest nu i veckan också, men när jag jobbade där var det aldrig något stort organiserat, mest good bye drinks när någon slutade eller after work på någon bar eller coffee shop. För servitrisernas del var det dessutom party hela natten, alltid efter deras skift.

Men i alla fall. Nu har jag fått gå på ett riktigt julbord, ett sådant som typ alla vuxna går på med jobbet. Jag fick i och för sig specialmat eftersom jag är vegetarian (grekisk sallad och lasagne med getost är mycket juligt, don't you think?), men jag lyckades snika åt mig lite ris á la Malta och andra desserter i alla fall. Och så var det förstås trevligt och socialt och så. Vi ägnade stor del av tiden åt att planera en julfest. Nu händer det grejer!

Idag har jag shoppat loss på
Ekostore. Värsta bästa grejen! Det borde finnas överallt, men än så länge har de bara en butik i Göteborg. Det finns väl i och för sig en del liknande affärer på andra ställen, men ändå. En lustig sak med ekologiska varor är att det är så stor andel studenter som köper det. Studenter är knappast kända för att ha mycket pengar, men jag antar att vi är mer... idealistiska eller något. Hoppas det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback