Norrland

En tanke kom just över mig. När jag gick på gymnasiet levde jag bara för helgerna. Jag menar, skolan var helt okej, men det var alltid helgerna man såg framemot, räknade ner till och pratade om. Nu har det blivit likadant. Det är ju själva fan att jag ska jobba varannan helg då, och därmed måste vänta två veckor på att få en riktig helg.

Visst, på sätt och vis är det så att det blir helg de dagar man är ledig. Men det hjälper inte riktigt att vara ledig om ingen annan är det.

Den här helgen har i alla fall varit bra. I fredags gick jag upp 04:44 för att åka till Umeå. Vilken grej! Norrland is the shit. Maria mötte mig på flygplatsen och sedan åkte vi och storhandlade ?så att jag inte skulle svälta?. Vi har inte riktigt samma matvanor...

 Sedan gjorde vi stan. Det resulterade i vinterjacka och -skor för min del. Jag märkte att det nog var på tiden. Dessutom åt vi en mastodontfika på Café Station och planerade kvällen, som blev tummen upp och kalaskul.

 Johanna, som jag var bitterfitta med under hela Krokstrandsfestivalen i somras, kom över med en kompis och sällskapsspelet Retro i släptåg. Det var en höjdare, och ingenting blev sämre av att Maria svängde ihop White Russians. Sedan blev det utgång och galendans.

Resten av helgen gjorde vi i princip ingenting. Asskönt. Fast nu är det inte så skönt, för jag har suttit på tåget i nästan exakt tolv timmar och större delen har en något överförfriskad göteborgare hållit låda om allt och ingenting. Det blir inte så mycket sömn då.

Och så nojar jag som vanligt över min kurs. Nu skriver vi berättande texter och uppgiften är att skriva inledningen till en spännande roman. Sedan när gillar jag spännande romaner? Nä, just det. Jag tröstäter nötter istället. Och njuter av mitt bärbara internet, som jag så sällan använder men som är räddaren i nöden då det väl kommer fram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback