En helt vanlig torsdag

Igår var jag, Josefin och Charlotta i Lundsbrunn för att träffa en arkitekt. Nu håller han på att rita vår sommarstuga. Skitskumt! Hej, jag är 20 och på väg att ta ett fett banklån för att bygga en sommarstuga. Det känns som att man kanske borde typ skaffa sig en utbildning först. Eller riktigt jobb. Familj kanske. Men icke. Har man råkat bli med tomt så är det bäst att slå till...

Sedan gjore vi kursens roligaste delmoment i skolan, nämligen att översätta inledningen i Erlend Loes Naiv. Super. från norska till svenska. Norska är ju askul! Och den boken, gud vad bra den är!

Apropå skolan så är det inte så lång tid kvar nu. Den 18 december är det slut. Innan dess ska vi dock ha fyra inlämningar och två tentor... Jag vill inte! Men sedan är det i alla fall över.

Jag träffade Emelie igår också. Det var alldeles för längesedan. Konstigt att det blir så, trots att man bor i samma stad. Och så drack jag öl med massa fint folk. Först var vi på Kellys och sedan på Kingshead och sedan stängde allt och vi gick hem. Joel och jag satt uppe till sent och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var nästan som på tågluffen. Det blir nog en till i vår, förresten. Yes!

Kommentarer
Postat av: Marie

Får jag följa med på tågluffen? Vad ska du göra efter jul då? Flytta tillbaka till Amsterdam?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback