Vi blir nog kvar har

Ett tag i alla fall. Det ar verkligen avkopplande, och aven om jag inte har gjort nagonting pa over tre veckor, sa behovs det. Flera timmar pa balkongen utan att gora ett dyft, trevligt folk att snacka med om man ar pa humor osv. Vi stannar minst tva natter till i Brasov, men har sagt att vi aker vidare soderut SENAST pa sondag. I sa fall har vi stannat har i nastan en vecka... Kommer bli som mobler pa hostelet.

Idag har vi varit uppe pa en bergskam. Joel gick upp, medan jag tog linbanan. Hursomhelst, sa var det jattefint! At ena hallet sag man en stor slatt och staden, och at andra var det berg och ater berg. Fint! Coolt att Joel gick upp ocksa! Jag var lat och tog linbanan, men kompenserade med att laga middag. Jag var pa den lokala jordbruksmarknanden och kopte sjukt mycket gronsaker, bland annat farskpotatis, for sammanlagt knappt 40 kr. Det gar sakert att fa mycket billigare ocksa, bara man pruta. Jag var inte inne pa den linjen idag, men vi blev mer an matta anda. Det var egentligen mat till minst en person till, men vi var ju ingen mer person, sa vi tryckte i oss :)

Idag har vi aven umgatts med en svensk, nagra kanadensare, en nya zeelandare och tva rumanier. De sistnamnda tog med oss till en lokal pub - skitkul!

Forresten, sa ar det ganska lustigt att se hur folks bild av mig andras nar jag berattar att jag har bott i Amsterdam. Idag har jag sett flera "naha, ar det sant"-reaktioner. Som att jag skulle vara helt crazy bara for det.... Eller att se hur folk ser pa mig om jag sager att jag har jobbat pa resaturang eller pa Hard Rock Cafe, halla, som att Hard Rock skulle vara nagon femstjarnig finsmakarkrog? Haha.

Tack pappa, som ringde idag. Det var fint att hora om kollegor och, framfor allt, sadd. Da fick jag lite hemlangtan. Tradgarden darhemma ar ocksa avkopplande...

J; Nagot nytt om jobbet, de skulle val ringa snart?

GRATTIS till Oskar som fyllde ar den 23 och Linnea som fyller den 24!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, förlåt Oskar, jag glömde.

2007-05-24 @ 17:01:56
Postat av: Emma

Weow! Ni verkar ha det bra värre!!
Lite avundssjuk. Vill också sitta på balkong istället för att skriva nedrans uppsatser.
Keep it rockin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback