Ute pa ralsen igen

Sedan sist har tiden flutit pa ratt lugnt och stilla. Det var ju lite det som blev meningen med Brasov - att koppla av. Semester fran semestern. En del begav vi oss dock ut pa. Utover att vi gick omkring i stan, drack ol ur tvalitersflaskor, satt i timtal pa balkongen och vandrade runt i bergen, sa gick jag till frisoren. Det ar alltid lika spannande att lata nagon man inte kan kommunicera med satta saxen i haret pa en! Med tanke pa att vi bara kunde prata med handerna, sa ar jag forvanad over hur bra det blev. Kanske inte riktigt sa som jag hade tankt mig, men anda. De 70 kronor jag betalade var det latt vart! Jag kunde inte lata bli att tanka pa Erica, min frisor i Amsterdam, och hur jag lat henne ga loss pa mitt har nar jag var hennes harmodell. Jesus!

Samma kvall var det vampyrfilm pa hostelet, men jag trottnade efter ett tag pa att kolla pa ovader pa TV, och satte mig pa balkongen och tittade pa ett riktigt istallet. Det vi sag pa taget kan slanga sig i vaggen! Det har var annu varre/battre, och det gjorde inget att jag satt dar och hackade tander, sa coolt var det!

Igar var vi ocks ute pa aventyr. Lokalbuss, yeah! Vi akte till Bran och tittade pa slottet dar. Det lar ha varit en stor inspirationskalla till Dracula. Det var ganska coolt. Pa vagen tillbaka till Brasov stannade vi till i Rasnov och traskade upp pa berget dar nasta slott lag. Det var skitstort och hade en enorm utsikt. Tyvarr regnade det ganska mycket och jag trodde jag skulle do nar vi gick nerfor berget igen, for leran var minst sagt hal...

Nar vi sedan vantade pa bussen fragade vi en aldre herre nar den skulla komma. Han holl upp fem fingrar for fem minuter, och nar ungefar sa lang tid hade gatt, sa kom det en lite skruttig bil som stannade. Gubben hoppade in i bilen och vinkade till oss att vi skulle komma med. Och sa blev det. Herregud, lifta i Rumanien! Joel berattade efterat att det lag ett basebolltra och stora skiftnycklar pa golvet, men jag kande mig aldrig hotad. Stamningen i bilen var bra, och langs hela vagen stod andra liftare, sa jag antar att det ar sa det gar till har... Nar vi till slut kom tillbaka till Brasov tog vi bussen at fel hall. Jobbigt!

Idag blev det farval till Kismet Dao, och vi tog taget till Bukarest. Vi har ett antal timmar har tills taget till Sofia gar och inte forran klockan 13.00 imorgon ar vi framme vid etappens mal - Thessaloniki. Det kanns anda ganska bra, eftersom jag har sett fram emot Grekland. Med tanke pa vilken tryckande hetta vi har har, sa blir det nog inte manga knop gjorde dar... Fast det klart, det ar ju ofta lite friskare vid havet.

Forresten, mamma, minns du vagrenarna pa Oland? Sa ar det har ocksa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback