Rumanien, OMG!

Det kanns som att varje stalle vi kommer till ar battre an alla andra. Det ar helt sjukt, man hittar liksom inga ord som racker till, till slut. Nu ar vi i alla fall i Brasov. Vi kom hit klockan sex imorse och var da lagom pigga efter nattens tagresa (seriost, tva passkontroller, tre konduktorer och ett gigantiskt askvader! Granspoliserna var varre an nagonsin och konduktorerna overraskade med att:

1) forsoka ragga upp oss och flytta oss till sovvagn

2) argt oppna dorren och sedan gora konstiga danssteg.

Passkontrollanterna var inte samre de, och vackte oss med buller och bang mitt i natten. Joel flog upp ur sovsacken, med foljden att sovsacken akte i golvet och dar stod han i kallingar - nattens hojdpunkt, verkade poliserna tycka. Det basta det forde med sig var att vi fick se askan, och det ar jag valdigt glad over! Det enda ovader jag sett som kan mata sig med det, ar sommaren for nagra ar sedan nar vagarna pa Orust regnade bort och jag tittade ut over havet halva natten for att sedan bli utskalld pa jobbet for att inte campinggasternas talt talde regn... [Ovadret fick mig ocksa att tanka pa nar jag var cirkus fem bast och barnen i grannskapet byggde en askledare. En askledare, halla, hur normalt ar det!?])

Brasov, var det ja. Vi bor pa Kismet Dao, och som ni kanske hor ar det ett sa ar det ett flummigt hippiehak. Vi har skitsnygg utsikt fran balkongen (yes, vi har balkong), agarna tvattar vara smutsiga klader utan extra kostnad, det ingar ol och frukost... Kanonstalle! Men anda ar det naturen har jag vill sla ett slag for.

Jag trodde inte att jag skulle gilla Rumanien. Jag ville mest aka hit for att det lat coolt med Transylvanien. Men det ar helt fantastiskt! Pa formiddagen idag har vi vandrat runt i bergen (kanske inte sa smart, med tanke pa att vi inte hade nagon karta och att det har ar Europas varg- pch bjorntataste land) och det var en grym naturupplevelse! Kanske har Rille ratt nar han kallar mig scout, vem vet, hur som helst sa var det verkligen vackert och bade Joel och jag upplevde nagon slags inre frid. Vi vill stanna har for evigt!

Imorgon ska vi ut och leta efter Draculas slott, haha. Det kan nog bli underhallande.

For ovrigt, eventuella oroade foraldrar, ha i atanke att vi tillhor en ironisk och overdriftsbenagen generation.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Haha, ni verkar få det bättre och bättre för varje dag! Ja åskväder är lite speciellt, magiskt nästan! tack darling för att du ringde i lördags! Blev så glad! Pusspuss, ha kul och ta det lugnt!

2007-05-22 @ 19:01:40
Postat av: Anita Abrahamsson Berg

Hej!
Vad harligt ni verkar ha det. Tack for underbara skildringar av er resa. Det kanns nastan som att vara med!! Jag blir lite avundsjuk. Finns det tagluffarpass for sadana som oss? Kunde vi batluffa (aven om det inte var sa langt), sa kan vi kanske tagluffa. Vem vet? Akta er for bjornar och vargar och inte minst for Dracula. Bra att du paminde mig om det dar med overdrifter, tankte inte pa det! Har ar det inte sa varmt, men syrenerna blommar och det ar var!
Ha det bra! Kram fran mamma Anita

2007-05-22 @ 19:36:04
Postat av: Matilda

Charlotta: Sweety :) Jo, allt ar bra har! Det verkar som att vi blir kvar ett tag i Rumanien...
Mamma: Jovisst, InterRail-kort finns for alla! Tror absolut att ni skulle kunna gilla det, men kanske inte att bo isovsalar som vi gor... Men annars; ni skulle nog kunna tycka att det ar kanon!
Kram pa er bada tva!

2007-05-24 @ 00:55:23
Postat av: Marie

Tack för vykortet!!!!

2007-05-24 @ 17:12:27
Postat av: Matilda

Vassego! :)

2007-05-24 @ 19:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback