Kalas

Igar kvall skulle jag, som sagt, traffa Tereza. Det var spannande, inte minst for att det var forsta gangen. Jag har forvisso bott i hennes rum i fyra manader och vi har skickat otaliga mail, men vi kanner ju inte varandra, och aven om vi hade gjort det sa ar det inte samma sak att traffa nagon IRL.

Hursomhelst, jag trodde att det var vi och ett par av hennes polare. Men icke! vi traffades pa baren Duende, som for ovrigt var helschysst och som rekommenderas alla som ska till Prag (ligger pa Karoliny Svetla mellan nationalgalleriet och Charles´ bridge). Sa fort vi hade avklarat artighetsfraserna, drog hon med sig till ett stort gang med manniskor i 25-35-arsaldern. Det visade sig att inte mindre an tre i gruppen fyllde ar, och tillsammans hade de ett stort fodelsedagskalas pa krogen. Hej och ha. jag stod for det enda icke-tjeckiska inslaget och kande mig ytterst malplacerad bland alla snygga danstjejer (jo, de ar profisionella dansare hela hogen) och deras pojkvanner, men det var anda en lyckad kvall. Alla gjorde sitt yttersta for att jag skulle kanna mig som hemma, och Tereza var precis sa trevlig och spontan som alla hade sagt. Duende hade jag aldrig kommit till annars heller, och jag ar valdigt glad att jag fick se det stallet.

image98
Jag orkade inte duscha innan... Hon kunde ju ha sagt att det skulle dyka upp MASSA folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback