Hela Sverige ar ute och reser

Narmare bestamt, sa verkar det som att hela hemlandet har begett sig till Prag. Sjukt att man ska hora svenska vart man an vander sig, tycker ni inte? Efter tjeckiska, amerikanska och tyska var svenska helt klart det sprak jag horde mest av i den tjeckiska huvudstaden. Det borjade i stor skala - det bodde en hel klass pa skolresa pa vart hostel ( <3 till det forresten, vilket hak. Grafitti overallt och otroligt vanliga manniskor). Under vistelsen dar horde jag andra svenska beklaga sig over skolklassen, sa jag antar att de inte horde till samma grupp som tidigare namnda...

utanfor den astroniska klockan kom nasta stora grupp. Pensionarer pa bussresa! De traskade lugnt forbi och skymde sikten, men vad hande da? Jo, kvinnan bakom mig borjade prata om att en av busstanterna hade tagit med sig sina stavar pa semestern, sjalvklart pa svenska.

Och sa har det fortsatt. Fulla skaningarna pa sparvagnen, hogstadiekids i godisaffaren, kara par pa utsiktsplatserna... Overallt! Jag trodde inte att maj var en sa fruktansvard resemanad for oss nordbor, men jag hade val fel igen...

Kommentarer
Postat av: Anita Abrahamsson Berg

Hallå!
Kommer du inte ihåg att när vi var i Berlin för ett par år sedan sa vår guide att Kristi Himmelsfärdshelgem är den värsta reshelgen. Men du kanske inte har riktigt koll på helgerna...För övrigt är det väldigt kul att läsa om allt (i stort sett i alla fall..) som du och Joel har för er och
upplever. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig resa. Kram från mamma

2007-05-20 @ 18:42:53
Postat av: Anita Abrahamsson Berg

Hej!
Kommer du inte ihåg att när vi var i Berlin för ett par år sedan sa guiden att kristi himmelsfärdshelgen är den värsat reshelegn i Europa. Fast du kanske inte har riktig koll på helgerna.. För övrigt är det väldigt kul att läsa om allt (i stort sett i varje fall) som du och är med om. Hälsa honom också.
Kram från mamma och Olof

2007-05-20 @ 18:47:11
Postat av: Anita Abrahamsson Berg

Konstiga meddelanden om SPAM gjorde att jag skrev om igen, men det var ju bra för jag hade glömt at hälsa till Joel!
Kram igen!
mamma

2007-05-20 @ 18:48:25
Postat av: Matilda

Oj, nej, helgerna har jag ingen koll pa... Inte heller mindes jag vad guiden sa, men nu klingar en liten klocka!
Hoppas allt ar bra med er, har ar det kanon!
Kram till er bada tva!

2007-05-21 @ 11:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback