Aten vantar

Sedan nagra timmar tillbaka ar vi i Larissa. Vi har spenderat tiden val - solat, druckit kaffe och last bocker (omlasning av The house of spirits, Isabel Allende, for min del. Las den!). Ikvall blir det nattag igen. Suck. Vi hade precis bestamt oss for att lagga lite pengar pa ett hostel i Aten, nar vi upptackte att alla var fullbokade. Det blir alltdsa en natt till pa tag - ekonomiskt, men med risken att var sightseeing blir lidande... Det far ga! Ska bli kul att se stan i alla fall, aven om jag befarar att det blir en aning varmt...

Lovos var ratt schysst i alla fall. Tyvarr var nastan allt pingststangt ovh vadret inte toppen direkt, men jag tivdes helt okej anda. Joel tyckte nog inte att det var riktigt lika bra, men han fick i alla fall god mat :) Vi har foralskat oss i frappe, men gillar inte att bo pa hotell. Man traffar ju inga manniskor! Pa vandrarhem finns det alltid nagon att snacka med, skitbra satt att lara kanna folk! Laga mat samtidigt, slass om TV:n, prata tidigare resmal...

En grej jag glomde om Rumanien, forresten; langs med jarnvagsralsen lag folk och solade! Gar det inte att hitta nagot battre stalle, liksom? Eller ville de visa upp sina (halv)nakna kroppar for alla tagresenarer? Det ar inte riktigt vad jag ar van vid fran Sverige, i alla fall... Aven om vi nog ar nakna i storre utstrackning i ovrigt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

"What do you want to see, except for ruins?", svarade mannen i receptionen på vårt hotell när Linéa och jag frågade vad Aten hade att erbjuda. Och ja, det var en del ruiner. Men fina ruiner. Samt en massa annat. Rörigt, smutsigt och fint på en gång tyckte jag det var. Och så glömde jag en sak, fanns även horor, som stod och raggade kunder utanför vårt hotells entré!

Postat av: matilda

haha, nagra horor sag inte vi!

2007-06-02 @ 20:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback