Jobb och så

Haha. Idag började en ny kille, Panos, på mitt jobb. Egentligen ska han inte vara på min avdelning, men högre ort har bestämt att alla nya ska testa flera olika arbetsuppgifter för att få en bättre överblick över hur allt fungerar, så hans första dag blev i Prep.

Så fort vi hade kommit in i köket, sa supervisor-John att jag skulle lära upp Panos. Jag skrattade och sa "Jaja, visst" och började med min vanliga göromål. Sedan kom Panos både Panos och John till mig och John började förklara vad jag gjorde. Det visade sig alltså att jag, den nyaste och mest okunniga på hela Hard Rock, skulle lära upp en snubbe med både restaurangutbildning och -erfarenhet. Det var en väldigt komisk situation, speciellt när jag skulle lära honom hur vi röker kött. Jag själv lärde mig det för bara en vecka sedan. Men det var kul. Han var trevlig också. Han är från Grekland, och det känns som att vi har en hel klan med greker nu. En av dem, Kostas, brukar alltid glatt utropa "Svenska flicka, bara titta!" när han ser mig. Jag antar att det ar bra att han inte delar den vanliga fördomen om svenska flickor...

Hursomhelst, Kostas blev pappa i förra veckan. Igår såg jag honom vid baren på jobbet och jag tänkte att han nog var där för att fira och dela med sig av sin glädje och så, men icke. Det visade sig att han skulle jobba igen. Jag påpekade att han borde vara hemma hos sin fru, något han bemötte med att han faktiskt hade varit hemma i fem dagar och att han behövde pengar nu. Han såg ledsen ut när han sa det, så jag tror verkligen att han hellre skulle vilja vara hemma. Hemskt. Fem dagar är ingenting. Föraldraledighet, hallå!?

I övrigt så måste jag bara påpeka att jag inte kan prata med Panos utan att tänka på baddräkter och den tiden fotbollslaget från min kära lilla hemort sponsrades och gick under namnet Panos Ljungskile SK. Haha,  vilka tider.

Kommentarer
Postat av: Emma

haha. på den gamla goda tiden... jag vill fortfarande säga panos ljungskile, men man skulle nog kunna få stryk för mindre.

hur är lönen?

kramen
-hon den där som flyttade till karlstad


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback