Gott nytt ar!

2007 ar har! Som vanligt har det gatt valdigt fort. For ett ar sedan gick jag fortfarande pa gymnasiet och bodde i ett litet samhalle pa vastkusten. Okej, Amsterdam ar ingen jattestad, men dess 7-800 000 invanare vager tungt mot Ljungskiles 4000...

Tillbaka till det dar med hastigheten. Aven min tid har i Holland har gatt jattefort. Om bara nagra dagar ar det fyra manader. Jag har jobbat tva manader pa Hard Rock. Det utgor en tredjedel av mitt kontrakt. Jag tror att de alltid jobbar med sexmanaderskontrakt, i alla fall de forsta kontrakten. Om man har varit dar i nagra ar far man antagligen fast anstallning. I Holland ar det annars vanligtvis sa att det forsta kontraktet ar pa tre manader, det andra pa sex, det tredje pa ett ar och darefter far man fast.

Nytt ar, i alla fall. Det firades med middag hos Luis. Vi var en liten, men tapper skara. Ett par minuter fore tolvslaget fick vi sallskap av nagra greker, varav en ar assistant kitchen manager (vilket i sig ar ganska markligt, da det inte finns nagon kitchen manager) pa Hard Rock. Detta ledde till att vi blev tva inhemska, en fran Nigeria, fyra greker och er utsande svensk som skalade in det nya aret. Vi at ocksa de speciella olienbollen som hor det hollandska nyaret till. Det ar friterade degklumpar man ater med florsocker. Ibland ar det russin och/eller apple i dem ocksa.

Vi kande oss sa smaningom klara med hemmasittandet, och tog oss till Ledseplein. Runt detta torg finns manga restauranger, barer och sa vidare, och vi var langt ifran ensamma om tanken att sla runt dar. Till slut lyckades vi snika oss in pa ett proppfullt dansstalle och nagra svettiga timmar senare var det hem pa cykeln och raka vagen i sang som gallde! Pa det stora hela var det inte tokigt alls. Det blir spannande att se hur det nya aret fortsatter.

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej!

Sakanr dig jattemycket! De dar olienbollen verkar spannande!

Gott Nytt Ar pa dig!
Kram fran mamma

2007-01-04 @ 10:05:53
Postat av: Camila

Hej Matilda!

Världen är liten, och så även utbudet av bra musik! Om du har några andra band du lyssnar på får du gärna slänga hit en länk.

Jag har sagt till Patrik, som även han har en blogg (http://verrucosus.blogg.se/), men han skriver inte så ofta. Holland verkar spännande, jag har bara varit där en gång. Sprang på en strand med min bror och åt konstiga små degklumpar vars namn jag tappat bort. Men det är mycket möjligt att det var olienbollen, om det nu inte är någonslags högtidsmat. Då vet jag verkligen inte vad det var.

Ha det najs!

Postat av: Patrik

Hej!

Coolt med Amsterdam. Om du har en massa coola bilder kan du be josef om ett konto på hans fotosida, så kan du lägga upp dem där också; då blir han glad. http://foto.eklann.se

Hare

/Patrik

2007-01-09 @ 11:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback