Flyttförberedelser

Idag har Charlotta och jag varit i Göteborg. Tanken var att hon skulle handla massa nya kläder och skor. Hon behövde nämligen allt utom en klänning. Det hela slutade med att jag köpte mer saker än vad hon gjorde, tokigt! Vi hade väldigt kul i alla fall, och hann med en snabblunch på bästabästa saluhallshaket Alexandras med Beata och Rebecka också. I like!

Vi blev extremt jättetrötta ungefär samtidigt som pappa slutade jobbet, och tog bussen till honom för att åka vidare till IKEA. Ojoj. Det blev storhandling där, vilket kanske inte är så konstigt när man ska bygga upp ett helt nytt hem. en säng, massa olika köksprylar och tusen andra saker blev det. Det tog knäcken på oss allihop, men ohhh, vad roligt det ska bli att flytta!

På söndag bär det av. Från och med då är jag göteborgare. Jag har fått en liten etta i Krokslätt via SGS. Gotta love my sister som tvingade mig att ställa mig i kö för drygt två år sedan, innan jag hade minsta lilla tanke på att någonsin plugga i Göteborg...

Hemförsäkringen är fixad, folkbokföringsadressen införd, flyttkarlarna övertalade och de flesta flyttkartongerna packade. Jag får nycklarna i helgen och har då bara all uppackning kvar ;)

I övrigt vill jag lovsjunga hösten och den friska, kalla luften. Imorse var det frost på rutan och nu kan man gå promenader i tjocka halsdukar. Jag insåg inte att jag saknade det förrän igår, när den speciella höstkänslan kom smygande...

Imorgon väntar veglasagne och skönt sällskap på Instön, perfa! Frågan är bara; när ska jag söka jobb?

Kommentarer
Postat av: Gloggs

Min blogg byter nu helt oprovocerat namn från
"Tistelbarn växer upp"
till "Tankarna före sortering"
Adressen är densamma.
Tjoflöjt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback