Den annalkande hösten

Gott folk. Om en vecka har jag gått på mitt livs första universitetsföreläsning. Det ska bli spännande.

Såhär ligger det till; jag ska läsa en skrivarkurs vid Göteborgs universitet i höst. Kursen är på halvfart, så jag hoppas hitta ett jobb också. Just den fronten hade kunde jag har jobbat lite mer på, känner jag, men förhoppningsvis löser det sig så småningom.

I alla fall. Efter ett år utan skolböcker ska det faktiskt bli kul att börja plugga igen. Med tanke på hur jag vanligtvis reagerar när jag tvingas plugga kommer jag säkert klaga mycket framöver, men förhoppningsvis kommer jag få ut något av det också... Det är jag förresten säker på att jag kommer att få, men det är ju bra om jag har lite kul samtidigt.

Jag måste erkänna att jag är lite nervös också. Allt känns så nytt. Det är lite märkligt, med tanke på alla år jag redan har spenderat i skolbänken. Det här känns ändå så.. annorlunda. Seriöst jämfört med allt annat jag har gjort, framför allt jämfört med det senaste året. Det är egentligen konstigt eftersom alla jobb jag har haft har inneburit mycket mer ansvar än vad det egentligen är att plugga, eftersom den enda skolan spelar roll för är mig själv, medan misstag på jobbet kan leda till konsekvenser för massa andra människor.

I alla fall så har jag lyckats registrera mig via internet, jag har hittat en lista över kurslitteraturen på internet (men borde de inte höra av sig per post också?) och jag har konstaterat att jag borde försöka ta reda på var och när föresläningen på torsdag är. Det är alltid ett framsteg.

Kommentarer
Postat av: Sherlock

Om jag minns helt rätt så tyckte jag att Göteborgs Universitet var grymt sega på det där med att dela ut information och när jag hörde av mig var de väldigt korta (vilket är en av anledningarna till att jag inte vill förflytta resten av min utbildning till Göteborg, vilket jag funderat på). Men jag har hört bra om den kursen. Jag tror att den är skitkul. Du får rapportera vad du tycker och tänker om den, för jag är själv sugen!!
KRAMEN!
(och just det! Jag kommer ner till Göteborg runt den 15 sep! då kan du få lukta! ;))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback