Ansokningar

Igar tog jag mig i kragen och sokte kurser och program till hosten. Efter den forsta sorteringen fanns det inte mindre an 30 olika. VHS tillater max 20, sa jag satt dar ett bra tag och valde mellan latin i Uppsala och islandska i Lund, litteraturhistoria med genusperspektiv och fred i teori och praktik i Goteborg. Det var svarare an svart, trots att jag tvivlar starkt pa att jag nagonsin kommer lasa nagot av det.

Slutligen valde jag en skrivarkurs pa halvfart vid Goteborgs universitet. Det skulle jag nog trivas ganska bra med. Agna en del tid at det, ta vilket skitjobb som helst och allmant hanga runt i Goteborg. Hm.

Naja. De andra 19 platserna jag fylla i pa ansokningsblanketten togs upp av diverse random sprak, otaliga lingvistikkurser, informations- och biblioteksvetenskapsprogrammet och sprakteknologi. Det sistnamnda forvanade mig mest. Allt annat sokte jag forra aret ocksa, aven om det inte var i riktigt samma tappning. Goteborg stod helt klart for lejonparten av utbildningarna, Uppsala stod sig som god tvaa och Lund, Stockholm och Umea (!) slank ocksa in pa ett horn.

Vi far se om jag lyckes fa tummen ur och skriva ansokningar till follkhogskolor nu nagon dag ocksa. Suck. Det tar sa mycket energi. Jag ar nog en lat manniska.

Tss. Det kommer sakert sluta med nagot helt annat anda, till exempel att jag flyttar tillbaka hit. Vi far se.

Ah, jag glomde ju! Tyska en termin i Freiburg eller tva i Innsbruck? Det har jag ocksa tankt pa lange, men jag vet inte, jag... Svenska hogskolepoang och CSN fast det ar utomlands later ju inte tokigt, men a andra sidan... Tyska!?

Kommentarer
Postat av: maria

får jag vara egoistisk och kanske lite elak eller något, och säga att jag hoppas att du inte kommer in på något annat än det i umeå? skiter om jag får, jag säger det i alla fall, haha! nej, men seriöst, det känns väl skönt att få det ur världen kan jag tänka mig? min tur i veckan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback