Mitt inkvoterade jobb

Hard Rock

Sa... Jag berattade om mitt forra jobb och att jag sa upp mig. Dagen darpa ringde Nikos, kokschefen pa Hard Rock Cafe, och fragade om jag kunde komma pa intervju dar. Jag hade sokt ett jobb dar flera manader tidigare, men trodde att det var helt uteslutet nar de inte hade hort av sig pa sa lang tid. Det visade sig vara fel, och de behovde nagon inom en vecka.


Jag pallrade mig ivag till intervjun. Redan i inledningsskedet klargjorde Nikos att jag egentligen inte borde fa jobbet. Jag var for ung, hade ingen kokserfarenhet och sa vidare. Detta, i kombination med ett fruktansvart illamaende, gjorde att jag trodde att alla chanser var bortblasta.


Men, och detta ar verkligen ett MEN som blev min raddning, han tyckte att konsfordelningen i koket var alldeles for skev. Innan jag borjade jobbade bara tva tjejer dar, och han uttryckte det som att "det ar battre for alla om det ar lite tjejer i koket". Deal, och ett par dagar senare fick jag ett mote for att skriva kontrakt, lamna alla mojliga uppgifter och fa uniform.


Uniform

(Ursakta att den ar pa fel hall, har for tillfallet inget redigeringsprogram och ja... Jag ar ingen stjarna pa datorer!)

I uniformen ingar, utover skjortan, svarta byxor, svarta laderskor med halkskydd (fast de flesta har svarta sneakers istallet) och keps/harskydd/bandana. Aven tatueringar ingar, men det ar "optional". Tack, det var snallt...


Hursomhelst, sedan den 30 november har jag alltsa varit anstalld pa Hard Rock, och jag jobbar pa avdelningen Prep Kitchen. Arbetsdagen ar oftast 8-16 och bestar av att forbereda mat som sedan det andra koket, kallat The Line, tillagar nar de far en bestallning. Till mina uppgifter hor saker som skara gronsaker, laga saser, baka kakor och liknande. Det ar helt okej, men ofta stressigt. Mycket ar tungt ocksa, sa jag raknar med att ha blivit stark nar mitt kontrakt ar avslutat! Jag betvivlar att jag nagonsin kommer att jobba i kok igen efter det, men det kanns kul att ha testat. Antagligen ar det ocksa det enda jobb dar jag kommer fa fragor som "Vad gillar du for musik?" och "Vilket band skulle du helst se live?" pa intervjun...


Kommentarer
Postat av: Moritz

Du tog ingen tatuering alltså? Vad ska det bli av dig....
Jag kommer att åka till Malmö på tisdag, inte onsdag så vi kan ses (Gud. Ske. Lov.). DU får jättegärna komma och se hur jag bor till exempel, men det kan vi ju höras senare om!
Puss

Postat av: Hanna

hej
tankte bara hora lite med dig om hur du hittade jobb i amsterdam, jag ar sjalv fran sverige och har varit i amsterdam nu i en manad. det ar dax for mig att ta mig i kragen och borja soka jobb, nagra tips.. allt ar valkommet. god jul/hanna

2006-12-18 @ 12:23:20
Postat av: Matilda

Moritz: SMS senare i veckan!?

Hanna: Skicka ett mail till [email protected] sa berattar jag mer! God jul!

2006-12-18 @ 15:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback