39 nationaliteter och aventyret med ugnen

Pa mitt jobb finns det knappt 100 anstallda. Bland de ar 39 olika lander representerade. Det ar ganska coolt, men ocksa jattebra for mig! 39 olika lander utgor verkligen vad som verkligen kan kallas multilingual, och det gor arbetsspraket automatiskt till engelska (aven om det bara hade varit hollandare dar hade det i och for sig varit sa, for det ar nagot av en Hard Rock-policy). Pa mitt forra jobb var det bara jag som inte kunde hollandska, och det var svart ibland. Kontrakt och arbetsbeskrivningar, tack och hej!

I alla fall, bland mina arbetskamrater finns engelsman, greker, aussies, en dansk och manga, manga fler. Utom dansken, som for ovrigt ar assistant manager, ar jag den enda skandinaven.

I Prep ar vi sju anstallda. Av dem ar tre supervisors. Vi har:

Rob, som ar kanadensare och som kommer sluta om bara nagra veckor. Han ar ganska ombytlig, ibland ska man folja konstens alla regler och ibland ska man fuska och gora allt sa fort som mojligt. Han tycker att den basta raggningsrepliken ar "Do you wanna try an Australian kiss? It's just as a French kiss, but it's down under" och jag undrar fortfarande om det var sa han fick sin flickvan, som ar servitris pa Hard Rock, pa fall.. I hope not. Rob ar polare med Little John, som egentligen jobbar som pa Hard Rock Cafe London. Han har blivit hitskickad for sex manader, eftersom det var ont om supervisors i Amsterdam och Hard Rock jobbar mycket med utbyten var personal. Han ar genomsnall. John kommer ursprungligen fran Christchurch, Nya Zeeland, men hans hjarta verkar tillhora London numera. Hans fru bor dar, till exempel. Just nu bor han sjalv dock med JonBoy. JonBoy ar den supervisor jag bast gillar att jobba med, men han ar ocksa den som har flest konflikter pa jobbet. De andra pa hogre positioner gillar inte hans satt att jobba, men han kan mycket. Till skillnad fran Rob och John ar han utbildad kock och har jobbat pa flera olika restauranger. Hans stora passion ar 60-talsmusik och coffeeshops. Han ar engelsman och den som ar mest rocker i Prep.

Vi knegare (som egentligen har det mycket battre an de andra, eftersom de ibland maste gora 15-timmarsdagar och liknande) bestar av:

Papa Joe. Joey kommer fran Filippinierna och har jobbar pa Hard Rock i sju ar, anda sedan det oppnade i Amsterdam. Han har precis kommit tillbaka fran fyra veckors semester och gor allt med ett leende. Hans standardfraser ar "You are the best", "Thank you darling" och "Thank you Joey". Det senare sager han oftast till Miss Kate, nar de gor nagot tillsammans. Kate ar 24 och kommer fran Australien. Hon pratar mycket och ar valdigt latt att tycka om. Det ar mate hit och man dit nar hon ar igang. Hon ska snart aka till Australien for att ga pa brollop och operera orat. Da kommer John flytta till hennes lagenhet, och nar hon sedan kommer tillbaka ska de bo dar tillsammans. Jag undrar hur det ska ga. John och Rob brukar halla i Kate pa tok for manga ol, och om de dessutom bor tillsammans... Kate har i alla fall jobbat pa Hard Rock i drygt sex manader, och borjade ungefar samtidigt som Luis. Luis kommer fran Nigeria, men sa "Haha, jag skulle kunna saga vilket land som helst!" nar han presenterade sig. Han ar trott pa jobbet, men for lat for att orka soka nagot annat. Vi har en deal om att jag ska lara honom att simma och att han ska lara mig att spela biljard. Jag har pa kann att det aldrig kommer handa, framfor allt inte simningen... Han gillar hiphop, speciellt Eminem, men hatar att rulla varrullar och baka brownies.

Rent generellt kan man saga att det ar ett gott gang med mycket humor! Det ar mycket darling, babe, bonita och liknande ocksa. Det ar leuk (hollandskans motsvarighet till engelskans "nice", om jag inte ar helt ute och cyklar). Vi lyssnar konstant pa radiokanalen Amsterdam Rock Classics eller mojligtvis pa Kaiser Cheifs. 

Santa 
Ganget pa Breakfast with Santa! Jag, Beccy, Katie, Santa (you won't see Santa and JonBoy at the same time...), Miss Kate och Luis.

Nu aker jag forresten snart till Sverige. Planet lyfter 07.05 pa onsdag morgon.. Bli inte radda om ni ser mig och jag ser konstig ut. Jag rakade bara branna av mig lite har och ogonbryn nar jag skulle laga mat. Vi har en totalt livsfarlig gasugn. Det sa bara "Poff!" och sa var det en stor bla eld mitt framfor ogonen pa mig. Det hade kunnat sluta bra mycket varre. Nu ar det mest lite forargligt, eftersom jag klippte mig forra veckan och haret inte alls ar lika snyggt som det var da (som tur var fick jag kompisrabatt. 18 euro istallet for 45, ja tack! I like my Slovenian hair dresser and friend). Ogonbrynen och ogonfransarna vaxer val ut, och jag antar att rodnaden pa nastippen och ogonlocken lagger sig... Hursomhelst, det ska blir skont att komma hem ett tag, aven om det blir stressigt och mycket flang hit och dit. Men ahhhh, vad kul att traffa alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback